Mer information om visum

Hej!
Kom hem från gymmet för ett litet tag sen. Duktigt va? Har ju "schemafri" dag på onsdagar så ingen skola för min del idag :)

Anyways, idag har vi pratat med filippinska ambassaden och min kusin på Filippinerna. Tydligen är visum nästintill uteslutet för min del. Finns inget visum som gäller för ett år förutom student visum men det är jag för ung för. Och vanliga temporära visum gäller inte så länge som ett år. Dessutom så kommer man inte in på vilken skola man vill med vanligt visum. Det är nästan bara skolor i huvudstaden Manila som tar emot utbytesstudenter med visum.

Problemet är att jag inte vill studera i Manila, jag vill bo i den staden där min syster bor. Så den enda lösningen verkar vara att ansöka om dubbelt medborgarskap. Alltså bli filippinsk medborgare också, inte bara vara svensk. Jag vill ju verkligen göra det här så det får väl bli så då.

Så om jag blir filippinsk medborgare också.. Antar att jag inte kan kalla mig utbytesstudent då? Kanske borde ändra det som står här på bloggen då? Men vad ska jag då kalla mig.. Ett år på Filippinerna bara? Hahah. Får tänka på det ;)

Random bild från i somras. Kändes typ som om jag skulle bränna rumpan på den där rutschkanan, den var såå varm bara för att solen låg på haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0