After rain comes sun

Hej bloggen!

Nu är Lilly glad! Igår hade vi som ni vet avtalat tid med läkaren som var med när jag föddes. Han behöver ju skriva under våra papper för att vi ska kunna skicka dom till ambassaden. Så igår förmiddag var jag, mamma och pappa på östra sjukhuset. Vi fick sitta och vänta jättelänge i receptionen på honom för att dom i receptionen inte fick tag i honom. Sen kommer dom och säger att han inte jobbar idag, att han inte är i tjänst på hela veckan. Då blev jag så himla pissed off. Hur kan han säga till mamma på telefon att vi ska komma om en vecka på förmiddagen och sen jobbar han inte ens då? 

Så när jag kom hem satte jag mig och försökte hitta hans mobilnummer. Hittade ett antal gubbar med det namnet och till slut det rätta namnet. Så jag ringde upp honom. Han lät stressad och inte alls så positiv till att hjälpa oss. Och han hade glömt av vad han hade sagt till mamma förra veckan. Sedan sa han att det inte var hans ansvar det här, men hallå har någon påstått det eller? Vi bad ju bara snällt om hans hjälp. Tydligen så var han i LONDON med. Så han är inte i Sverige på hela veckan. Och vi kunde inte komma till honom nästa vecka och få hans underskrift. Vi skulle skicka papperna till honom på posten så skulle han titta på det. Blev så sur, dålig stil av honom när han hade sagt till mamma att han skulle hjälpa oss. Dessutom kommer det ta jättelång tid innan vi får tillbaka det om vi ska skicka det på posten nästa vecka. Var så himla sur. Trodde att det här utbytesåret bara skulle skita sig eftersom att vi verkligen måste skicka in papperna nu. Kändes som att vi hade fastnat och att jag bara kunde glömma alltihop.

Så jag började kolla i min förlossningsjournal efter barnmorskan som var med när jag föddes istället. Det går nämligen bra med hennes underskrift med. Men vi har hel tiden förutsatt att hon inte jobbar längre eller något för när vi ringde sjukhuset och försökte få tag i någon från hela början var det ingen som kände igen barnmorskans namn. Dom kände bara igen läkaren. Men så nu började jag kolla om barnmorskan existerade och det gjorde hon ju, jag hittade ett telefonnummer. Ringde förut idag men då svarade någon att hon inte var hemma. Så jag ringde nu istället, och mycket riktigt, hon svarade och hade jobbat som barnmorska på Sahlgrenska. Hon ville absolut hjälpa oss och var jättetrevlig, frågade hur mitt liv hade varit och så. Haha sött. Men hon ska bara kolla med den ansvarige på förlossningsavdelningen imorgon och kolla så hon inte gör något juridiskt fel. Sen ska hon ringa oss och försöka hjälpa oss :) Blir så himla glad av trevliga godhjärtade människor! Nu känns det äntligen som att vi är på rätt spår igen. Och nu fick ni en hel roman här men så går det när man försöker komma undan att plugga! Haha. Puss!

 

image description

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0