Babysteps are better then no steps at all

Hej bloggen!

8 plusgrader, solsken och is som smälter, så har det sett ut här i Göteborg idag. Underbart! Hoppas verkligen vi är påväg mot mildare väder här i Sverige nu, om jag skulle fått bestämma så kunde våren kommit redan imorgon.

Men vet ni vad det är för dag idag? Jaa precis, semledagen. Men inte bara det.. Det är också internationella pannkaksdagen idag! Ja det är faktiskt sant, sök på google så får ni se hehe. Och eftersom att jag hatar semlor så har jag istället ätit massvis med pannkakor idag. Hoppas ni antecknar detta nu!

Anyways, som ni redan vet så är ju mitt födelsebevis det enda som fattas för att vi ska kunna skicka in mina papper till den filippinska ambassaden. Eller det är inte riktigt helt sant, jag behöver passport-sized foton på mig själv också hehe. Men det är lätt. Däremot har jag börjat få panik över att födelsebeviset från sjukhuset tar så lång tid. Så vi åkte till sjukhuset idag för att prata med dom. Då satt det en kille i receptionen som sa att det kunde dröja yttligare 2-4 veckor innan jag får det. Men sen var han jättesnäll och sa att han kunde gå och leta upp min ansökan och lägga den överst i högen så att jag får den senast nästa vecka, vilket han egentligen inte får göra. Det tycker jag var supergulligt gjort! Så nu hoppas jag att mitt födelsebevis ramlar in här i brevlådan snart :)

Puss!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0