Catching up

Det har varit full rulle för Lilly hela helgen verkligen. But you only live once. 

Har inte haft varken tid eller ork för att uppdatera om hur det ligger till med min resa. Inte för att jag bara måste uppdatera min blogg och alla mina tusentals läsare (blink blink), utan jag uppdaterar ju faktiskt här för att komma ihåg och för att skriva av mig. För att ha någonting att titta tillbaka på. För ett om ett par år, så kommer jag inte längre komma ihåg dom här dagarna. So I better write them down.

Som jag redan har skrivit så ringde de ju mig från ambassaden angående papper som fattades i min registration of birth. Det ena var beslutspapper om mamis svenska medborgarskap, vilket vi har ansökt om från migrationsverket. Dock ser det ut att dröja två veckor innan vi får det. Sen har ambassaden skickat tillbaka två papper till oss också, nämligen äktenskapsbeviset och födelsebeviset. Äktenskapsbeviset måste tydligen godkännas av Notarius Publicus först, sedan ska alla 3 dokumenten skickas till utrikesdepartementet i stockholm innan vi slutligen skickar det till ambassaden. Mycket fix med pappersarbete minsann. 

Även om jag självklart vill att allt pappersarbete ska vara klart nu så vi kan andas ut och boka biljetter så är jag ändå lugn. För när jag pratade med kvinnan på ambassaden och förklarade att jag skulle börja i en skola på Filippinerna i juni och behövde mitt medborgarskap då, så svarade hon att det absolut inte var någon fara och att det skulle hinna lösa sig innan dess. Dessutom såg jag när dom skickade tillbaka papperna att dom hade klippt ut 3 stycken utav mina passfoton som dom ska använda sig, så det känns ändå som att allt är igång. Så jag har inte panik längre. Allt kommer lösa sig tillslut.

Här får ni en skabbig bild på mig och mina älsklingar från i lördags. Mer får ni inte se eftersom att detta faktiskt är en utbytesblogg och inte en blogg om hela mitt liv ;) haha

Kommentarer
Postat av: marika

hahah oj jag lyckades bättre än vad jag trodde! XD hahah vart har du din hand lilly <3

2012-04-05 @ 21:04:43
Postat av: Lilly

Hahah schhh, jag skulle försöka krama båda men mina armar var för korta och slappa! Tror jag.. Haha :D<3

2012-04-08 @ 13:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0