Are you brave enough to stand out?

Lite lustigt faktiskt att jag förut alltid har vägrat att följa med mamma till Filippinerna, och nu vill jag inget hellre än att åka dit och vara där i ett år. Förut ville jag aldrig ens prata om Filippinerna, ifall tex. kompisar frågade saker gjorde jag allt för att undvika ämnet. Tänkte aldrig på Filippinerna överhuvudtaget, det var som att det inte existerade.

Nu däremot, tänker jag på det varje dag. Tycker det är kul när folk frågar saker, även om jag inte alltid kan svara på allt eftersom att jag faktiskt inte vet så mycket egentligen. Visst är det fortfarande så att jag inte vill prata filippinska med mamma eller mina syskon i telefon om mina kompisar hör, men ändå. Det är sån skillnad och jag känner det så tydligt hela tiden. Hur i hela friden gick det till liksom? Hur kunde vinden vända så fort?

Är så trött på allting här. Vill bara komma härifrån och uppleva något nytt utanför det här landet och Sveriges alla ideal. Är så trött på allt som är rätt och fel här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0