Perspective is everything

Heeej på er! Hur står det till? Här är det bra i alla fall. Klockan är just nu halv 2 här, solen skiner och det är sjuuukt varmt som vanligt. Sitter inne framför en fläkt men svettas ändå. Haha fräscht. Men ja det är sanningen ;)
 
Så idag är det söndag. Ska in till stan någon gång under dagen och ta reda på hur man laddar mobilen med fria sms och samtal i en månad. För hittils har jag laddat mobilen med pengar varje dag men det vill jag inte göra. Här är det normalt att fylla på mobilen med 15 peso (filippinska valutan) och få fria sms. Det går att fylla på månadsvis också men det är ingen här som vet hur man gör det så därför ska vi åka in till stan sen. Jag vill permanenta mina ögonfransar också men plånboken börjar bli väldigt tunn så vi får väl se hur det blir med det haha..
 
I torsdags var jag i skolan som vanligt. Efter skolan åkta jag och några klasskompisar till SM igen för att köpa ett par skor som jag hade tittat på dagen innan. Hade dock inte med mig tillräckligt med pengar så min syster kom med mer. Efter det åkte vi hem. Sen målade jag naglarna, åt mat, tittade på tv, pluggade och sov. Haha intressant va?
 
I fredags var jag också i skolan. Efter skolan var jag så trött så jag somnade. Sen vaknade jag igen och var inne hos grannarna och tittade på tv. Ja det var väl allt i fredags haha.
 
Igår så åkte vi till mina kusiner som bor i staden Guimba, ligger ungefär en timma härifrån Tarlac. Vi var där och bara umgicks med dom och åt massa mat. Har ju inte träffat dom sen förra året. 
 
Hittils idag har jag bara hunnit sova, äta frukost, suttit lite framför datorn och städat mitt rum. Eller mitt provisoriska rum. Vårt hus är ju nämligen uppdelat i två delar och den mindra delen är min, men det är fortfarande massa arbetare som håller på och målar väggar och tak så jag bor inne hos min syster sålänge. Det låter väldigt rörigt haha men jag kan göra en liten video och visa när allt är klart så ni får se. Nu ska jag försöka ringa pappsen. Vi hörs bloggen! Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0