TRÖTT

Inte förens nu har jag haft en ledig stund för mig själv när jag inte har något att göra. Är egentligen sjukt trött och borde sova men gick och satte på datorn bara för att uppdatera här faktiskt. För jag vet själv när jag läste bloggar att jag tyckte det var dåligt när dom aldrig uppdaterade, tänkte att så lång tid kan det ju inte ta att bara skriva ett litet inlägg. Men det är betydligt mycker enklare sagt än gjort kan jag lova.
 
Men jag tänkte berätta lite om dom senaste dagarna. I söndags var vi och kollade på någon kyrklig sevärdhet eller vad man ska kalla det. Det var i alla fall väldigt stort och fint och mycket turister. Men ah, religiösa grejer är ju inte riktigt min grej om man säger så. Men jag tog lite bilder i alla fall som ni kan få se.
 
Sen i måndags så var vi i skolan "in rolled" mig som det heter, alltså typ något slutgiltigt "nu börjar jag skolan" och så skriver man under massa papper och betalar terminsavgiften. Vad vi gjorde mer än det i måndags.. Det kommer jag faktiskt inte ihåg haha.
 
Tisdag kommer jag ihåg dock! Det var ju dagen när jag började skolan. Började klockan halv 8 (!!!) på morgonen och var riktigt nervös. Det var inte en så kul första skoldag men jag kan inte direkt säga att det var dålig i alla fall. Kände mig som värsta utbölingen haha. För filippinarna här, är jag nämligen en "utlänning". Och här i den här staden, är dom inte vana vid utlänningar. Så jag kände mig så udda och utstirrad och det var bara vädligt pinsamt. Visst var det folk som pratade med mig och frågade massa saker men av någon anledning så var jag väldigt blyg och då kanske man inte är i sitt trevligaste och öppnaste jag heller.
 
Andra skoldagen däremot, onsdagen, var mycket bättre. Kom i alla fall hem från skolan och var glad haha. Andra skoldagen fick jag kompisar eller vad man ska säga, och det är dom jag fortfarande är med. Och ju mer dagar det går, desto bättre blir det. Efter idag till exempel känner jag att jag kan prata och vara med alla i klassen, och vi är ändå 30 stycken elever. Men alla är så mycket mer öppna och välkomnande mot nykomlingar här. Det är inte alls lika uppdelat och man dömer inte alls varandra på samma sätt som i Sverige. Här är det liksom mer att hela klassen är kompisar med varandra, och jag har ändå bara hunnit vara där i 4 dagar. Så det blir nog jättebra.
 
Jag har läxor hela tiden så efter skolan har jag knappt någon tid över alls. Grejen är att det kanske inte är så jobbiga läxor egentligen men det blir jobbigt för mig eftersom att all undervisning är på engelska och det blir så jobbigt när alla konstiga termer är på engelska. Har svårt att hänga med på lektionerna också. Sen har vi ju ett ämne som heter "filipino" också när vi ska skriva och allt sånt på filippinska, och herre jösses vad svårt det är. Visst att jag kan prata flytande filippinska, men det är en helt annan sak med undervisning på filippinska. Jag fattar ju ingenting haha. Men grannen hjälper mig med vissa läxor som tur är haha. Men det blir nog bättre och enklare med tiden när jag vänjer mig.
 
Nej vet ni vad, jag skjuter fram bilderna yttligare en gång. Är så trött så jag orkar inte sitta och gå igenom alla och bestämma vilka jag ska lägga upp. Går och lägger mig och sover nu. Berättar mer någon annan dag. Natti natti!
 
 

Kommentarer
Postat av: Janet

Er glad at du allerede har fått nye kompisar. Kan forstå all den oppmerksomheten du får nå :-) Stå på :-)

2012-06-29 @ 18:32:47
Postat av: Kate är bäst och karen♥

EYYY OM LÄRAREN INTE E SNÄLL MOT DIG SÅ SKA JAG DÖDA HENEN SÄG DET FRÅN MIG !! ;))

2012-06-29 @ 19:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0