Vaaaaaaarmt

Hejhejhej!
Förlåååt för att uppdateringen har vart så dålig, men jag har inte så mycket att skriva faktiskt.. Jag brukar komma på massa saker jag ska skriva när jag är ute och åker men sen när jag väl kommer hem och ska blogga så kommer jag inte ihåg vad det var längre haha.

Men i alla fall, i torsdags åkte vi till den där staden som sagt för att fixa papperna. Pampanga heter staden om någon vill veta haha. Men människorna som skulle fixa det var på möte hela dagen så vi fick åka hem igen. Så vi åkte tillbaka igår istället och fick papperna fixade. Egentligen måste jag ha mitt filippinska pass också men vi ska åka till skolan på måndag och se om det funkar ändå. Annars får vi helt enkelt vänta på mitt filippinska pass tills jag kan börja skolan.

Idag då? Idag är det sjuukt varmt, himlen är blå och solen är stekhet verkligen. Jag har mensvärk och mår illa så jag ligger här i en hängmatta och tar det lite lugnt hehe. Hittills idag så har jag hunnit vara inne i stan och köpt lite grejer. Sen har vi tittat på en liten bil till mig. Här finns det ju nämligen inte kollektivtrafik på samma sätt som i Sverige. Det finns något som heter tricykle, som är ungefär som en tuktuk i thailand fast dom ser lite annorlunda ut. Men jag får inte åka sådana själv för mamma och pappa och ibland vill man ju faktiskt kunna ta sig någonstans själv. Så därför ska vi antagligen köpa den här lilla bilen till mig och så får jag lära mig köra. Så kan jag åka till och från skolan själv. Fast jag får inte ta körkortet förrän jag är 18. Men men, kan ha bilen att öva med så länge.

Finns inte så jättemycket att göra här än direkt. Mamma, min syster och min systers man håller på och grejar med huset. Huset är nämligen inte helt färdigt än. Sen är det en arbetare här som håller på och grejar och lägger kakel i det badrummet som ska bli mitt egna. Och efter det så ska några måla om alla väggarna i min del av huset (huset är uppdelat i två delar, typ två lägenheter). Ni ska få se bilder när det är klart. Så mamma måste typ vara här och "vakta" arbetarna typ så att hon kan säga om det är något som ska göras annorlunda och så. Lite annorlunda, ingen här renoverar eller målar hus och väggar själva här. Det gör arbetare. Vet inte riktigt varför men så är det i alla fall haha.

Min syster Janet i Norge ville se lite bilder, ledsen syrran men jag har inga än. Får komma ihåg att ta fram kameran. Ni får en liten ofräsch bild på mig här sålänge som jag tog för några timmar sen. Det går typ inte att vara fräsch här, känner mig alltid ofräsch haha.



Sen får ni en bild på en tricykle här också, så får ni se hur en sån ser ut.



Blev visst en väldigt liten bild men ni kan få en större bättre bild sen när jag sitter vid datorn. Tänkte ladda upp två små filmer som jag filmade här igår med men det får också bli när jag tar fram datorn. Bloggar nämligen från ipaden nu. Aja nu blev detta världens längsta inlägg så jag sätter stopp här, puss på er så länge!


Kommentarer
Postat av: Kate Love Karen öjetoft

Kaeerren Har verkligen saknat dej :(((( <3333
varför kan du bara inte komma hem tidigare?? <333 saknar dej jätte mycket :(( <3<3<3<33<3<3<3<3

2012-06-23 @ 11:11:00
URL: http://Kaates.blogg.se
Postat av: Janet

Takk for bildene men det er feil på dem... ser ikke dem.

2012-06-23 @ 11:38:50
Postat av: Kate Älskar Karen vem är bäst karen och kate! ;) <3

Jupp såg det också men Taccck ändå!!<3

2012-06-23 @ 22:18:40
URL: http://kaates.blogg.se
Postat av: Kate Älskar Karen vem är bäst karen och kate! ;) <3

Jupp såg det också men Taccck ändå!!<3

2012-06-23 @ 22:18:46
URL: http://kaates.blogg.se
Postat av: Kate <3

Hej karen har fått en ny blogg har två bloggar titta på den nya heykate.blogg.se :)

2012-07-01 @ 19:50:03
URL: http://Heykate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0