DEN TJUGOANDRA FEBRUARI TVÅTUSENTRETTON

HEJ BLOGGEN. Kommer ni ihåg mig? Hehe
 
Jag kan ju börja med att säga att jag lever och mår toppen och allt är bra och ja.. Vet inte riktigt vart jag ska börja för jag slutade ju bara blogga och det har hänt mycket sen dess. I alla fall, så läste jag precis igenom den här bloggen precis. Läste igenom alla inlägg från innan jag lämnade sverige och fick massa flashbacks. Insåg att dagar som jag helt hade glömt bort kom tillbaka och jag kunde minnas dom som om det vore igår bara genom att läsa om det. Känslor som jag helt hade glömt bort att jag hade kom tillbaka. Ja jag liksom insåg varför jag ens började blogga. För att komma ihåg, och ha något att se tillbaka på när allt det här är över. För allting har sitt slut, eller hur?

Jag insåg också att alla dagar jag beskrev i detalj vad jag hade gjort var så tråkiga att läsa igenom. Så det ska jag inte göra om. Om det inte är så att det är något väldigt speciellt jag vill minnas. Eller jag ska försöka i alla fall. Men framför allt så ska jag börja blogga igen för min egen skull. Återigen, för att ha något att se tillbaka på. Dessutom så hade jag nästan glömt hur skönt det är skriva av sig.
 
Som sagt, det jag själv tyckte var mest intressant att läsa om var alla känslor jag hade. Så hur känner sig Lilly nu? Hon känner som så att hon är så glad över allt hon har och allt hon har fått uppleva och att hon uppskattar allt i sitt liv så obeskrivligt mycket. Men samtidigt känner hon att hon börjar få lite ångest och sitter och tänker alldeles för mycket precis som hon brukade göra förr. Kanske var det därför hon helt plötsligt hittade tillbaka hit? Nej nu ska jag sluta prata om mig själv i tredje person även fast jag tycker det är väldigt kul haha. Lingonveckan är nära och det är därför jag ligger här och tänker och grubblar massa. Jag känner liksom mig själv så jag vet vad det beror på som tur är haha. Enda skillnaden är att detta är första gången det har hänt sen jag landade på denna sidan av jordklotet. Börjar få ångest över att tiden går så fort och att hemkomsten närmar sig med stormsteg. Vill liksom inte åka hem än. Jag vet att det egentligen är långt kvar men ändå. 
 
Egentligen är det ju inte så att jag vill stanna här förevigt heller. Men jag vill verkligen inte åka hem heller. Huvudet är så rörigt och jag vet inte vad jag vill. Allt jag vet är att allting bara är så himla bra just nu och jag önskar att jag kunde pausa tiden. Men den här resan var bara sagd ett år och det är så det ska förbli det är så jag vill ha det. Ändå vill jag inte åka här ifrån. Vill inte åka hem till tråkiga Sverige. Rörigt va? Vill bara inte att året ska ta slut redan liksom. Men samtidigt ska det också bli skönt att komma hem, hitta sig själv igen och ta reda på vad jag vill göra i livet. Den där Lilly som bara tänker idag, här och nu är som bortblåst nu. Och det var den Lilly som skrev här sist. Det är så otroligt mycket som har ändrats verkligen.
 
En annan stor fråga är också vad som är "hem" egentligen. Hemma är ju här. Men samtidigt är hemma i Sverige. Och samtidigt så känns det fortfarande som om hemma är på landet. Också väldigt rörigt. Allting känns så himla rörigt nu bara. Men samtidigt är jag också så lycklig nu. Fast det var jag ju förut med. Lycklig på olika sätt bara.
 
En annan sak jag måste säga är att, jag vet vad dom två bästa besluten i mitt har varit hittils. Det första - att flytta till tibro. Det andra - att leva det här året på filippinerna. Dom största och läskigaste besluten i ditt liv, kommer vara alltid vara dom bästa. Ju läskigare och större utmaning det är, desto bättre. För det är dom erfarenheterna som förändrar dig mest. Som får dig att växa mest. Jag är så glad ändå att jag är så rörig och vill så mycket. Byter skolor hit och dit flyttar mellan städer och länder. Jag är så glad att jag inte hela tiden har följt strömmen och bara gjort vad jag förväntas att göra. För det här är jag, och jag är stolt över att vara jag, trivs med att vara jag. Och det är något jag önskar för alla er där ute också. Så har ni någosin chansen att ta ett stort läskigt beslut, tveka inte - ta det.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jet

Jeg kjenner meg igjen på den tiden jeg var på din alder. Bra at du har det bra og er lykkelig over dine valg. Du har min støtte på alt du gjør uansett hva det måtte være.

2013-02-22 @ 19:19:39
Postat av: Marika

haha detta är galet,har som en vana att alltid gå in på din blogg även fast jag vet att inget skrivs här så står det plötligt en underbar text från min underbara vän <3 I love you forever! Spelar ingen roll om vi aldrig pratar, hör av varandra för jag vet att snart får jag träffa dig igen och allt kommer vara jävligt bra <3 :D

2013-02-23 @ 00:29:38
URL: http://marikaeks.myshowroom.se/
Postat av: jaki

fint kyckling <3

2013-02-23 @ 18:53:41
URL: http://jakiortega.myshowroom.se
Postat av: Kate

Åh saknar dig stora syster, går inte o beskriva hur underbar due och hur mycket jag behöver dig JUST NU. Det e ju bra att du trivs mycket i Filippinerna vill också vara där ist för kalla Sverige! <3:(

2013-02-24 @ 11:09:28
URL: http://nattstad.se/katemanalili

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0